2011. június 22., szerda

Baráth Katalin: A türkizkék hegedű

Az 1910-es évek, kisvárosinak semmiképpen sem nevezhető Budapestjén eltűnik egy árva kisfiú. Nem különös eset ez, a pezsgő, élettel teli fővárosban mindennap történnek ennél különösebb dolgok is - csak éppen Dávid Veron ezt nem hagyja annyiban.  A Nő című feminista lap munkatársaként kívülről ismeri a várost, és barátnőjével, a tündöklő szépségű, csábos Marával együtt nyomozni kezd. A gyanú hamarosan egy ördögi alakra terelődik, egy bizonyos Szászi Barabásra, aki vallásos lózungokkal - és persze sármos külsejével - vonzza magához a gyermek után áhítozó nőket. Veron és Mara nyomozópárosához csatlakozik egy délceg, jóképű sírkőfaragó is (aki nem utolsó sorban az eltűnt kisfiú nagybátyja), hogy hármasban kezdjék üldözőbe venni a velejéig gonosz Szászi Barabást. Balatonfüreden keresztül egészen Abbáziáig követik, ahol olyan titkos üzelmekre bukkannak, amely az egész Osztrák-Magyar Monarchia jövőjére katasztrofális és végzetes következményekkel járhat.

Még június elején voltam a Könyvhéten, ahol többek között ezt  is vásároltam és dedikáltattam. Május környékén találkoztam először az írónő első regényével a Fekete zongorával. Rájöttem, hogy pont nekem találták ki. 1. Boldog Békeidők, 2. Ady Endre, 3. krimi, ez mind egyben. Lehet ennél jobb egy történet? Az első rész nagyon tetszett, ezért még jobban vártam a Könyvhetet, hogy ott megszerezzem a folytatást.
Ami tetszett: A szereplők jelleme nagyon szépen kidolgozott volt. Veron sokat fejlődött az első részhez képest, ahol néha kicsit idegesítően kíváncsi volt. Ezt itt egyáltalán nem éreztem, szerencsére a jól megszokott csípős humor sem maradt el, amiken jókat tudtam mosolyogni és most duplán is kaptunk belőle Mara személyében is. Külön öröm volt, hogy Balatonfüred bekerült a történetbe ( nagyon szeretem azt a várost).


Next: A következő regény amiről írni fogok: Philippa Gregory: The red queen. Bizony angol, persze magyarul számolok majd be róla.  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése